سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
Hafte aval - فصلنامه نسل آفتاب (دانشجویان دانشگاه آزاد شهریار - شهر قدس)
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
: جستجو
اوقات شرعی

» درباره من
Hafte aval - فصلنامه نسل آفتاب  (دانشجویان دانشگاه آزاد شهریار - شهر قدس)
نسل آفتاب
نام نشریه : فصلنامه نسل آفتاب *** زمینه فعالیت : علمی، فرهنگی، سیاسی و ادبی *** گستره توزیع : دانشگاه آزاد شهریار-شهرقدس *** مدیر مسئول : ابراهیم امیری **** سـردبـیـر : سـعـیـد کـریـمـی **** هـیـئـت تـحــریـریـه :مـهــران غـریـب ** احسان غرشی **یوسف اسماعیلی ** سمانه آهنگر ** مهسان ایرجی فر ** زهرا جابلاغی ** رویا سلـطانـی ** سـحر هــادی پـناه *** مــدیــراجـرایـی : اکـبـر مـحـمـدی

» آرشیو مطالب
Hafte aval
پاییز 1386
بهار 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
روزنگار روزهای دانشجویی در کره

» لوگوی لینک دوستان




» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب
»» مدافع ریش تراشیده و کت شلواری روحانیت

سلام . امروز صبح داشتم اخبار سایت های اینترنتی را گذرا مطالعه می کردم که با خبری مواجه شدم که منو بسیار تحت تاثیر قرار داد خبر درگذشت یکی از نسل آفتابی های دهه 50 و 60 . خبر درگذشت یکی از کسانی که عمر خود را در راه آفتابی تر شدن نسل آفتاب تقدیم نمود ... آری خبر درگذشت استاد فخر الدین حجازی بود...

تا اسم استاد حجازی به گوشم می خوره، یاده نطق های آتشین او در دوره اول مجلس میندازه. شاید یادتون باشه دوره اول مجلس شخصیت های بسیار ارزنده ای در مجلس بودند کسانی که واقعاً دلسوز ایران بودند. استاد حجازی یکی از خاطره های زیبای انقلاب بود. او از شاگردان و همراهان استاد محمدتقی شریعتی پدر بزرگمرد کویری، دکتر علی شریعتی بود. حجازی به همراه دوستانش در سبزوار هفته نامه ای بر علیه شاه و به نفع دکتر مصدق تاسیس کرد. او از مبارزان سرسخت کودتای 28 مرداد بود که بعد از آن مدتی به حال تبعید در رشت به سربرد.

 فخر الدین حجازی پس از اخذ لیسانس از سوی وزارت آموزش عالی رژیم گذشته برای تدریس فلسفه و ادبیات در دانشگاه ها دعوت شد ولی به دلیل سخنرانی های سیاسیش  از تدریس و سخنرانی منع شد.

زنده یاد فخرالدین حجازی

در بهمن ماه سال 82 به استاد فخر الدین حجازی نشان درجه دو تعلیم و تربیت اعطا شد.

فخرالدین حجازی، چهره‌ای است که اسناد ساواک درباره او در زمان حیاتش منتشر شده است. همه او را یکی به نام نطق های آتشین او در مجلس شورای اسلامی و یکی با عنوان مدافع ریش تراشیده و کت شلواری روحانیت می شناسند.

وی با اینکه خاطرات ناگفته زیادی از قبل و بعد از انقلاب در سینه داشت نتوانست همه آنها را افشا کند. حجازی از دوری از جامعه مغموم و ناراحت بود هرچند که حال و روز خود را به مصلحت و خواست خداوند می دانست.

سلام خدا بر او که پاک زیست و پاک رفت، برای خدا فریاد زد و برای خدا خاموش ماند و سرانجام سرفراز و رستگار به  شهیدان پیوست.



نوشته های دیگران

»» سخن اول

سلام ...

اینجا ایران است صدای نسل آفتاب ...

 

 

               آمده ایم که بمانیم ...



نوشته های دیگران


»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
به فکر خودمان باشیم ...
[عناوین آرشیوشده]